Psycholog
p. Anna Marasek amarasek@zan.pruszkow.pl
(22) 758-77-35 wew. 17 (pokój II/01, II piętro)
poniedziałek | 8:00 – 12:45 |
wtorek | 9:00 – 14:30 |
środa | 8:00 – 13:30 (8:55 – 9:40 oraz 12:45 – 13:30 – zajęcia indywidualne) |
czwartek | 8:00 – 13:30 |
piątek | 10:00 – 14:15 (8:00 – 10:00 oraz 12:45 – 13:30 – zajęcia indywidualne) |
Pedagog
p. Elżbieta Gałka egalka@zan.pruszkow.pl
(22) 758-77-35 wew. 17 (pokój II/01, II piętro)
poniedziałek | 9:50 – 14:35 |
wtorek | 8:30 – 15:00 (12:45 – 13:30 oraz 13:45 – 14:30 – zajęcia indywidualne) |
środa | 8:30 – 14:30 (10:55 – 11:40 oraz 13:45 – 14:30 – zajęcia indywidualne) |
czwartek | 8:30 – 13:30 |
piątek | 8:15 – 11:00 |
Doradca zawodowy
p. Anna Marasek amarasek@zan.pruszkow.pl
(22) 758-77-35 wew. 17 (pokój II/01, II piętro)
poniedziałek | 8:00 – 12:45 |
wtorek | 9:00 – 14:30 |
środa | 8:00 – 13:30 (8:55 – 9:40 oraz 12:45 – 13:30 – zajęcia indywidualne) |
czwartek | 8:00 – 13:30 |
piątek | 10:00 – 14:15 (8:00 – 10:00 oraz 12:45 – 13:30 – zajęcia indywidualne) |
Uczniami naszej szkoły opiekuje się:
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
ul. Gomulińskiego 2, 05-800 Pruszków
Otwarta od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 18.00
tel.: (22) 758-68-29 fax: (22) 758-68-24
e-mail: kontakt@pruszkowporadnia.pl
www: https://pruszkowporadnia.pl/
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w Liceum Ogólnokształcącym im. Tomasza Zana
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 stycznia 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakresu i form prowadzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej w celu przeciwdziałania narkomanii.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli.
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2018 r. poz. 1457, 1560 i 1669).
Dyrektor szkoły organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną. Uczniowie i ich rodzice/opiekunowie oraz nauczyciele mogą korzystać z niej dobrowolnie i nieodpłatnie. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych, wynikających w szczególności:
- z niepełnosprawności;
- z niedostosowania społecznego;
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
- ze szczególnych uzdolnień;
- ze specyficznych trudności w uczeniu się;
- z zaburzeń komunikacji językowej;
- z choroby przewlekłej;
- z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
- z niepowodzeń edukacyjnych;
- z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;
- z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana rodzicom uczniów i nauczycielom polega na wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów.
Pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielają uczniom nauczyciele oraz specjaliści wykonujący szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności psycholodzy, pedagodzy, doradcy zawodowi i terapeuci pedagogiczni.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy z:
- rodzicami uczniów;
- poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi,
- placówkami doskonalenia nauczycieli;
- innymi szkołami i placówkami;
- organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana z inicjatywy:
- ucznia;
- rodziców ucznia;
- dyrektora szkoły;
- nauczyciela, wychowawcy lub specjalisty, prowadzących zajęcia z uczniem;
- pielęgniarki szkolnej;
- poradni;
- pracownika socjalnego;
- asystenta rodziny;
- kuratora sądowego.
W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w formie:
- zajęć rozwijających uzdolnienia;
- zajęć dydaktyczno-wyrównawczych – konsultacji z nauczycielami przedmiotów;
- zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej;
- warsztatów;
- porad i konsultacji.
W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana rodzicom uczniów i nauczycielom w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń/prelekcji. Porady, konsultacje, warsztaty i szkolenia prowadzą nauczyciele, wychowawcy lub specjaliści.
Czas trwania pomocy:
- okres udzielania pomocy p-p ustala dyrektor szkoły w porozumieniu z nauczycielami, wychowawcą, specjalistami, rodzicami i uczniami;
- uczeń objęty jest pomocą psychologiczno – pedagogiczną do czasu zlikwidowania opóźnień w uzyskaniu osiągnięć edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego lub złagodzenia albo wyeliminowania zaburzeń stanowiących powód objęcia ucznia daną formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej.